Valgkamp

Partiene bruker millioner på å annonsere på sosiale medier

Siden april har stortingspartiene sendt nesten to millioner kroner til Mark Zuckerberg. Ap, Høyre og Frp nekter å si hvor mye de skal bruke på sosiale medier under valgkampen.

Kjemper om velgere: Valgnatta i 2023 møttes partilederne til debatt på Stortinget. I år skal partiene kjempe om velgerne igjen, og flere bruker allerede store summer på annonser i sosiale medier. Foto: Christopher OlssønKjemper om velgere: Valgnatta i 2023 møttes partilederne til debatt på Stortinget. I år skal partiene kjempe om velgerne igjen, og flere bruker allerede store summer på annonser i sosiale medier. Foto: Christopher Olssøn

En rekke stortingspartier har gått ut mot tek-gigantene og ønsket å begrense makta deres. Likevel bruker partiene hundretusener av kroner på å annonsere på Facebook og Instagram.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Medier

Flere franske medier nekter å publisere bilder av terro­rister. Nå bør norske aviser vurdere det samme, sier medie­fors­kere.

Kulturtirsdag

Uten å vite det havnet jeg nylig i hjertet av P.S. Krøyer-sommeren. Skagen­ma­lerens dystre opphav i Stavanger var ikke del av den.

Kulturpolitikk

Rødt vil at folk flest skal slippe å velge mellom kunst og kneipp.